אדריכלית איריס אבנרי דביר מציגה – יצירתיות מחוץ לקופסא


אדריכלית איריס אבנרי דביר מציגה – יצירתיות מחוץ לקופסא

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (7)

בית בן שתי קומות באזור השרון, לזוג הורים וילדיהם.

הבית בן 170 מ”ר.

בני הזוג רכשו מגרש יפהפה עם גינה מדהימה, שבו בית “סבתות” ישן, עם אופי של פעם. הרעיון היה לעשות שיפוץ מסיבי והרחבה של השטח – תוספת בנייה של הקומה השניה, והרחבת קומת הכניסה עם תוספת של ממ”ד. בפועל התגלה שהבית הישן, משנות החמישים, נעדר יסודות בנייה, וכך בניסיון להוריד את הקיר הראשון, הכל התפרק כמו נייר, והתחוור לנו כי לא היו קונסטרוקציות מתאימות. נאלצנו לבנות הכל מאפס, אך שמרנו על התוואי הישן של הבית, עם התוספות החדשות.

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (6)

החזון:

הדיירים ביקשו לעצמם בית עם אווירה חמה ומזמינה. לא בקנה המידה שבונים בו היום, אלא דווקא חדרים סטנדרטיים ובסיסיים מבחינת גודל, ודגש על חלל ציבורי גדול ורחב, שיהווה מקום שוקק וחי. הזוג ביקש שמרכז הציבורי בבית יגלם מקום שחיים בו בכיף, אפשר לשחק בו ולבלות יחדיו, מבלי לחשוש מאי-סדר. יחד עם זאת, התקציב שניתן לפרויקט היה נמוך מאוד, והיה צריך לחשוב על דרכים יצירתיות להגשים את המאווים.

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (8)

התקציב היה מוגבל, החלטתי להיעתר ונדרשתי לפתרונות יצירתיים, כדי לעמוד בתקציב. כמה מהדוגמאות הבולטות הן שימוש במכונת זינגר ישנה שהיתה ללקוחות, שהסבתי אותה לארון כיור בשירותי האורחים, שולחן שמישהו זרק שנכנס למקלחת הילדים, ועוד פתרונות מקסימים שעונים על עולם התוכן של לקוחותיי. גופי התאורה בבית, שני חלונות צוהר עגולים ודלת הכניסה נרכשו בשוק הפשפשים, מהמקומות האהובים על בעלת הבית; גרם המדרגות נבנה מעץ ומברזל; ואלמנט אחרון הוא תעלת המיזוג החשופה שעשויה מפח ונראית אסתטית למראה.

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (1)

בקומת הקרקע יש פינת משפחה, סלון, מטבח, שירותי אורחים וחדר ממ”ד, שחצי ממנו הוקדש לטובת מזווה, והחצי השני משמש חדר יצירה עבור הילדים. בקומה השניה נמצאים חדרי השינה: מאסטר עבור ההורים, הכולל חדר רחצה, שני חדרי ילדים ומקלחת עבורם.

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (3)

קומת החדרים העליונה צופה על קומת הקרקע, שבה חלל ציבורי גדול ומרווח. גרם המדרגות משדר מראה קליל, אוורירי ונינוח, ומאפשר מבט דו כיווני על חללי הבית – העליון והתחתון.

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (5)

הכניסה היא מדלת כניסה מיוחדת ואסתטית שנרכשה בשוק הפשפשים. פתח הבית הוגדל והותאם מראש לדלת שנרכשה. בחדר המגורים ספה מודולארית איתה אפשר לשחק, להוריד או להזיז את הכריות, לשנות את הגודל, את הגובה, ואפילו להפוך אותה למיטה נוחה לשינה. סקאלת גוונים של אפור, צהוב וכחול, מכניסה חמימות ואינטימיות אל תוך הבית. יוצרת תחושת ביתיות מזמינה. בשירותי האורחים אריחי גלוסקא, מכונת זינגר ישנה שמהווה את המשטח שעליו הכיור.

גרם המדרגות העשוי עץ וברזל, התאים לרעיון ליצור מראה קליל ומעין גשר המחבר בין חלקי הבית.

התוואי הישן של הבית נשמר, למרות שנאלצנו לבנות מחדש. גודלם של חדרי השינה צנועים בגודלם, ולא ענקיים, אך המרחב הציבורי דוגמת הסלון ופינת המשפחה הם רחבי ידיים, ופתוחים לגינה היפה, דרך חלונות במפתחים נדיבים.

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (11)

“התמלאתי גאווה נוכח התוצאה הסופית. אני מברכת על חוויה מדהימה, מאתגרת שלימדה אותי המון. החל משכירת בעלי מקצוע, כלה בשיתוף פעולה מלא בין צוותי העבודה שלי ללקוחה, בחירת חומרים ופריטים מדויקת ומוקדמת. לא יכולתי לבקש לעצמי הצלחה מסחררת מזו. עד כדי כך שנודע לי שהלקוחה קיבלה כמה פניות למכור את הדירה” מסבירה האדריכלית איריס אבנרי דביר.

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (12)

טיפ:

ברגע שהתקציב שלכם מוגבל – חשוב לעבוד גם על היצירתיות ועל ראש פתוח, וגם על ארגון ותכנון מוקדמים.. הכל הינו פרי של השקעה מוקדמת ותכנון, שאפשר הגעה לתוצאה הרצויה במחיר הרצוי. במקרה כזה חייבים לתכנן ולחשוב קדימה. לא להיות מופתעים. דלת הכניסה לבית היא דוגמה מצויינת. דלת רגילה עולה המון כסף. חיפשנו דלת עם אופי ואמירה שלא תהיה יקרה. מצאנו את מבוקשנו בשוק הפשפשים, וכך יכולנו להתאים מראש, טרום הבניה, את הפתח – לדלת שמצאנו. ולא להיפך.

אדריכלית איריס אבנרי דביר, צלם עודד סמדר (14)

קרדיטים: צילום עודד סמדר

פיקוח בניה – דוד טל

אדריכלית איריס אבנרי-דביר

http://www.avdv.co.il/

+ There are no comments

Add yours